قوانین سایت

قوانین عمومی :

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های فروشگاه سپهر الکترونیک ابزار منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌ کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی‌ که هر زمان در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و شرایط فروش این فروشگاه تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به‌ روزرسانی میشود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

 

تعریف مشتری یا کاربر :

مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌ نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فروشگاه اقدام نماید.


ثبت اطلاعات مشتریان :

مشتری موظف است در هنگام ثبت‌ نام و یا ثبت سفارش ، مشخصات شخصی شامل نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن تماس (تلفن همراه و تلفن ثابت با پیش شماره شهرستان) و آدرس و کد پستی کامل خود را با کیبورد فارسی به‌ دقت وارد کند. همچنین ایمیل و شماره تماس ثبت‌ شده میبایست معتبر باشد تا بتوان در مواقع لزوم با مشتری تماس گرفت. بدیهی است در صورتی‌ که اطلاعات مندرج در حساب کاربری مشتری صحیح نباشد، ‌مسئولیت هرگونه ناهماهنگی در روند ارسال سفارش، شامل (و نه محدود به) تأخیر ، گم‌ شدن و یا برگشت سفارش بر عهده مشتری بوده و هرگونه ضرر و زیان احتمالی ، متوجه کاربر خواهد بود.

خاطرنشان میگردد این فروشگاه به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.

 

ارتباطات الکترونیکی :

با توجه به اینکه فروشگاه سپهر الکترونیک ابزار ، یک فروشگاه آنلاین میباشد ، هنگامی‌ که شما از خدمات آن استفاده می‏‌کنید و یا سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به فروشگاه ایمیل می‏‌زنید ، این ارتباطات به‌ صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی‌ که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد ، شما موافقت می‌‏کنید که فروشگاه به‌ صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌ های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌ هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند ، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌ های رسمی و مورد تائید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌ های فروشگاه از طریق آن‌ ها صورت میگیرد.

قیمت‌ ها و موجودی کالاها :

کلیه قیمت‌ های مندرج در سایت به‌ روز و صحیح میباشد ، برای سفارش عمده یک کالا بهتر است قبل از سفارش با فروشگاه هماهنگ نمایید . در صورت تغییر قیمت‌ ها، سفارش‌ هایی که قبل از تغییر قیمت ثبت و پرداخت ‌شده‌ اند مشمول قیمت‌ های جدید نخواهند شد مگر اینکه قیمت مندرج در سایت به دلیل خطای انسانی اشتباه درج‌ شده باشد.

 

نحوه ثبت سفارش :

ارسال سریع و دقیق سفارش‌ ها منوط به ثبت و تکمیل سفارش در وب‌ سایت فروشگاه میباشد. از این‌ رو ثبت سفارش تلفنی خارج از حیطه اختیارات فروشگاه خواهد بود. شایان‌ ذکر است به سفارش‌ ها ثبت‌ شده بدون تکمیل مراحل پرداخت و رسیدن به وضعیت «پرداخت تائید شده» (پرداخت به هر نوع که در فروشگاه قید شده باشد) رسیدگی نمیگردد.

 

نحوه ارسال سفارش و هزینه‌ های مربوطه :

سفارش‌ ها در شرایط عادی حداکثر طی دو روز کاری پس از تکمیل سفارش پردازش میگردند ؛ در این حالت وضعیت سفارش به «در دست اقدام» تغییر میکند. این زمان در شرایط خاص و ایام پیک کاری ، احتمال افزایش به دو یا سه روز کاری را خواهد داشت و در صورت تأخیر بیشتر از طریق ارتباطات الکترونیک به اطلاع مشتری خواهد رسید . زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارش‌ ها ثبت‌ شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین میشود ، ارسال میگردد و هزینه بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ ها بر عهده مشتری میباشد . هزینه بسته‌ بندی به نسبت تعداد ردیف کالای خریداری‌ شده ، به هزینه ارسال اضافه گشته و در مرحله پرداخت به مشتری اعلام میگردد.

با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه میشوند، تمام مسئولیت‌ ها و آسیب‌ های احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی ، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.

هزینه‌ های حمل سفارش‌ ها به عهده مشتری میباشد. انواع روش‌ های حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش داده‌ شده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب میباشد.

هزینه اخذ شده برای ارسال با پست، به‌ صورت متوسط محاسبه‌ شده و در دو مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و سفارشی به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه میگردد که شامل هزینه ملزومات بسته‌ بندی و هزینه پستی میباشد که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است. روش ارسال با باربری (تحویل به اتوبوس‌های بین‌ شهری) شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به شرکت باربری بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینه‌ های حمل کالا ندارد. ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آن‌ ها فعال میباشد مقدور خواهد بود. در نظر داشته باشید به دلیل پس کرایه بودن ارسال با باربری یا تیپاکس، امکان ارسال سفارشاتی که مبلغ آنها پایینتر از حداقل هزینه این دو روش ارسال باشند، میسر نمیباشد.
همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.

پس از ارسال وضعیت سفارش به «جمع آوری شده» تغییر میکند . درج کد رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، یک روز کاری پس از ارسال انجام خواهد یافت که پس‌ از آن وضعیت سفارش به «حمل شد» تغییر خواهد کرد.

بدیهی است پس از پردازش سفارش، امکان تغییر اطلاعات برگ خرید، تقسیم برگ خرید به چند بخش و نیز امکان صدور مجدد برگ خرید فراهم نخواهد بود. فایل الکترونیکی (فاقد مهر) برگ خرید سفارش‌ها ، از قسمت «سفارش‌ها اخیر من / تاریخچه سفارش‌ها» قابل دانلود است.

 

روش‌های پرداخت :

پرداخت مبلغ سفارش به دو صورت پرداخت آنلاین و پرداخت به‌ وسیله فیش بانکی مقدور میباشد که در زمان ثبت سفارش قابل‌ مشاهده است. سریع‌ ترین و امن‌ ترین روش پرداخت به‌ صورت آنلاین میباشد.

در روش پرداخت به‌ وسیله فیش بانکی ، توجه شود در روش پرداخت به‌ وسیله فیش بانکی لازم است پس از واریز به حساب (به هر یک از انواع روشهای انتقال وجه بانکی یا آنلاین)، اطلاعات پرداخت به صورت تلفنی یا ایمیل به فروشگاه اعلام گردد.

 

پیگیری سفارش‌ ها :

وضعیت سفارش‌ های ثبت‌ شده، در قسمت جزئیات صفحه «سفارش‌ ها اخیر من / تاریخچه سفارش‌ ها»  قابل مشاهده میباشد. تمامی سفارش‌ هایی که تکمیل‌ شده و به وضعیت «پرداخت تائید شده» رسیده باشند، در اسرع وقت پردازش شده و به وضعیت «در دست اقدام» تغییر وضعیت میدهند. این وضعیت نشانگر شروع عملیات جمع‌ آوری سفارش میباشد. هرگونه تغییر در اقلام سفارش تنها قبل از این مرحله و در صورت هماهنگی با دفتر فروشگاه امکان‌ پذیر خواهد بود. (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفتر فروشگاه آمل تماس حاصل فرمایید .)

در صورت نیاز به هماهنگی در حین آماده‌ سازی سفارش، با شماره تماس‌ های اعلام‌ شده از سوی مشتری تماس حاصل میگردد. در صورت بروز مشکلی در روند جمع‌ آوری سفارش که به نظر کارشناسان فروش امکان ارسال بسته را صلب نماید و امکان تماس با مشتری نیز فراهم نگردد، سفارش به وضعیت «معطله» درآمده، مراتب به‌ وسیله سایر ارتباطات الکترونیک به مشتری اعلام‌ شده و تا تماس مشتری با فروشگاه، سفارش در این وضعیت باقی خواهد ماند.
پس از خروج بسته‌ ها از انبار و تحویل سفارش به شرکت حمل کالا (پست، تیپاکس، باربری)، وضعیت سفارش به «جمع‌ آوری شده» تغییر مییابد. بدیهی است هرگونه تغییر در محتویات سفارش در این مرحله امکان‌ پذیر نخواهد بود.

کدهای رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، حداکثر یک روز کاری پس از ارسال در قسمت مربوطه درج‌ شده و از طریق صفحه تاریخچه سفارش‌ ها قابل‌ دسترسی میباشد. پس از ورود این اطلاعات وضعیت سفارش به «حمل شده» تغییر مییابد.

دقت داشته باشید تغییر وضعیت سفارش به‌ تمامی حالات مذکور از طریق ایمیل و پیامک (در صورت عدم مسدود سازی پیامک‌ های انبوه) به اطلاع مشتری میرسد.

روش‌ های ارسال سفارش :

ارسال کلیه سفارش‌ها از دفتر مرکزی فروشگاه در آمل انجام می‌پذیرد . سفارش‌ها ثبت‌شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین میشود، ارسال میگردد که مشخصات و زمان حمل مربوطه به تشریح توضیح داده میشود. نکته مهم اینکه حداکثر وزن بسته برای ارسال با پست 10 کیلوگرم میباشد که در صورت بیشتر شدن وزن ، مراتب برای تغییر نوع ارسال به پس‌ کرایه به اطلاع مشتری رسیده و مبلغ پرداختی برای هزینه پست عودت داده میشود.

پست پیشتاز :

زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 2 تا 4 روز است که برای مراکز استان 1 تا 3 روز، ‌شهرستان‌ های بزرگ 2 تا 4 روز و شهرهای کوچک و روستاها 6 روز میباشد. هرگونه تأخیر در این زمان‌ بندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه میباشد . مرسولات ارسالی با پست از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری می باشند.

تیپاکس:

تیپاکس یک شرکت حمل‌ونقل خصوصی است که تقریبا در تمام شهرهای ایران خدمات‌ رسانی میکند .
زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش 1 تا 3 روز است و هزینه حمل بسته‌ها نیز با توجه به وزن بسته‌ها تعیین میشود . در این روش بسته‌ها به‌ صورت پس‌ کرایه ارسال میشوند و به این معنی که تنها هزینه خدمات در زمان سفارش دریافت میشود و هزینه حمل بسته در زمان تحویل بسته به مشتری از وی دریافت میشود. امکان دارد بسته به تعداد کالاهای موجود در سفارش مبلغی بابت هزینه بسته بندی از شما دریافت شود که جدا از هزینه ارسال بوده و در هنگام ثبت سفارش اخذ می گردد.

 

باربری و ترمینال:

در این دو روش نیز همانند تیپاکس بسته‌ها به‌صورت پس‌کرایه ارسال‌شده و امکان ارسال بسته‌ها به تمام شهرهای کشور مقدور میباشد. تمامی سفارش‌ ها در این روش به‌ صورت پیش‌ فرض تحویل انبار شرکت‌ های مسافربری (ارسال با اتوبوس) میشوند. در صورت تمایل به ارسال با باربری خاص، پس از هماهنگی و در دست داشتن اطلاعات تماس آن باربری در شهر آمل ، با دفتر فروشگاه تماس حاصل فرمایید. امکان دارد بسته به تعداد کالاهای موجود در سفارش مبلغی بابت هزینه بسته بندی از شما دریافت شود که جدا از هزینه ارسال بوده و در هنگام ثبت سفارش اخذ میگردد. 

ارسال با پیک :

این روش تنها مختص محدوده شهر آمل می باشد. هزینه ارسال با این روش بر عهده مشتری میباشد. با توجه به مسیر ، حداکثر زمان انتظار پیک در محل مشتری 5 دقیقه خواهد بود. بدیهی است روزهای تعطیل رسمی خارج از این شرایط است.

 

نکته مهم :

- تمامی بسته‌ های ارسالی به‌ صورت کاملاً استاندارد و بر اساس ضوابط تعریف‌ شده برای بسته‌ بندی تحویل پست و تیپاکس شده و در زمان ارسال بیمه میشوند ، اما این بیمه تنها شامل عدم تحویل به گیرنده، به‌ واسطه مفقودی ، ‌آتش‌ سوزی و ... بوده و در صورت کوتاهی و حمل نامناسب شرکت‌ های فوق ، ‌هیچ‌ گونه مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.

- با توجه به پسکرایه بودن روشهای تیپاکس و باربری، سفارشات با مبلغ پایین تر از میزان معمول به این دو روش ارسال نخواهند شد.

 

لغو سفارش‌ها و شرایط برگشت وجه :

در صورتی‌ که پرداخت سفارش انجام شود ،‌ حد اکثر تا 12 ساعت پس از ثبت آن و در صورتی که سفارش پردازش نشده باشد (به وضعیت «در دست اقدام» در نیامده باشد) ، میتوان درخواست لغو سفارش را داد (فقط به‌ صورت تلفنی) و کل هزینه را پس گرفت. در غیر این صورت مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.

 

برگشت خوردن سفارش :

در صورتی‌ که بسته پس از ارسال به مبدأ برگشت بخورد ،‌ علت برگشت بسته بررسی میشود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس، تلفن، کد پستی و نام) باشد ، خریدار موظف به پرداخت مجدد هزینه ارسال خواهد بود. امکان تغییر روش ارسال در این حالت وجود خواهد داشت.

 

سیاست قیمت‌ گذاری :

قیمت‌ های درج‌ شده در سایت بر اساس تک‌ فروشی میباشد و برای برخی کالاها قیمت‌ های فروش تعداد بالا درج‌ شده است. بر همین اساس درخواست تخفیف تنها برای سفارش‌ ها عمده بررسی میشود و برای خرده‌ فروشی تخفیفی اعمال نمیشود . با این‌ وجود برای ارسال سفارشی سفارش‌ ها با مبلغ خاص ، امکان ارسال رایگان فراهم گردیده است که به‌ صورت خودکار بر روی سفارش‌ ها اعمال میگردد.

جهت دریافت تخفیف در خرید های عمده ، میتوانید پس از تکمیل سفارش به روش پرداخت «پرداخت با فیش بانکی» با دفتر فروشگاه تماس حاصل فرمایید تا پس از بررسی سفارش ، تخفیف لازم اعمال گردد.

همین‌ طور به‌ صورت منظم برخی کالاها در بخش «فروش ویژه» قرار میگیرند که تنها با تکمیل سفارش خود در بازه زمانی فعال بودن این تخفیف‌ های موردی ، میتوانید از آن بهره‌مند گردید.

 

شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه :

خریدار متعهد میگردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از کالاهای فروشگاه استفاده نماید ، مسئولیت هرگونه استفاده غیرقانونی از اقلام ارائه‌ شده در وب سایت فروشگاه متوجه خریدار بوده و در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص ، خریدار میبایست شخصاً نسبت به دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح اقدام نماید.

 

تغییر شرایط و قوانین :

حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ میباشد ، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وب‌سایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

 

قوه قهریه :

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل‌ اجراء است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه (مانند و نه محدود به: سیل، زلزله، آشوب و ...) فروشگاه هیچ‌ گونه مسئولیتی ندارد.